Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης

Ενίσχυση προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων με βιωματικό τρόπο

Θεματική Κατηγορία: Δια βίου συμβουλευτική​

Έναρξη Μαθημάτων: 17-01-2025

Μέθοδος εκπαίδευσης: Δια ζώσης

 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Περίοδος αιτήσεων εγγραφών: Από 01-12-2024 έως 31-12-2024
  • Περίοδος μαθημάτων: Από 17-01-2025 έως 30-05-2025
  • Ώρες επιμόρφωσης: 25
  • Τύπος πιστοποιητικού: Βεβαίωση Συμμετοχής

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση της Βεβαίωσης Συμμετοχής αποτελεί η πλήρης εξόφληση των διδάκτρων.

  • Επιστημονική ευθύνη: Μουδάτσου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, ΕΛΜΕΠΑ
  • Ακαδημαϊκή ευθύνη: Μουδάτσου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, ΕΛΜΕΠΑ
  • Kόστος: 250,00€

Περιγραφή Προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει στην προσωπική εξέλιξη και ανάπτυξη των συμμετεχόντων. Στην ενίσχυση των προσωπικών και επαγγελματικών τους δεξιοτήτων. Μπορεί να τους υποστηρίξει να έρθουν σε επαφή με τα συναισθήματα τους, να τα αναγνωρίσουν και να τα διαχειριστούν. Αλλά και παράλληλα η αλληλεπίδραση, η συνεργασία ατόμων μέσα από τον ίδιο επαγγελματικό χώρο ενισχύει την επαγγελματική συνοχή τους, την συνεργασία και την μεταξύ τους επικοινωνία.

Ομάδες ενδιαφερομένων

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματικές ομάδες που επιθυμούν να δουλέψουν ομαδικά μέσα από βιωματικές ασκήσεις και να βελτιώσουν την προσωπική αλλά και την επαγγελματική τους υπόσταση.

Η αλληλεπίδραση μέσα από ομαδικές βιωματικές ασκήσεις, ατόμων από κοινές επαγγελματικές ομάδες ενισχύει την μεταξύ τους επικοινωνία, συνοχή και συνεργασία.

Κριτήρια επιλογής:

  • Προσωπική συνέντευξη
  • Να είναι μέλη της ίδιας επαγγελματικής ή συναφής ομάδας
  • Επειδή είναι βιωματικό πρόγραμμα θα μπορούν να συμμετέχουν έως 12 άτομα

(αν υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός συμμετεχόντων, το πρόγραμμα θα μπορεί να επαναληφθεί ή να γίνεται παράλληλα και δεύτερο)

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Το πρόγραμμα βοηθά τους επιμορφούμενους:

  • Να ενισχύσουν τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δεξιότητες

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση:

  • Να έχουν ενδυναμωθεί, να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους,
  • να έχουν βελτιώσει τις επαγγελματικές τους δεξιότητες,
  • να έχουν ενισχηθεί ως επαγγελματική ομάδα.

Το πρόγραμμα αυτό θα απαντήσει σε θέματα που σχετίζονται με τις ιδιαίτερες ψυχοκοινωνικές ανάγκες τους και θέματα που απορρέουν μέσα από τους πολλαπλούς κοινωνικούς ρόλους που καθημερινά καλούνται να διαχειριστούν στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.

Οι συμμετέχοντες χρειάζεται να ανήκουν σε εργαζόμενους στην ίδια ή ευρύτερη επαγγελματική ομάδα (ίδια υπηρεσία, επιστημονικό σύλλογο, σύλλογο εργαζομένων κ.τ.λ.) και γενικότερα να έχουν κοινά επαγγελματικά ζητήματα να τους απασχολούν. Να έχουν επιθυμία και κίνητρο για προσωπική εξέλιξη.

Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος

Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί την δια ζώσης βιωματική μάθηση και θα γίνει στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Γίνεται απογευματινή ώρα κάθε εβδομάδα από την ημέρα έναρξης του σε ώρα και μέρα που βολεύει την πλειοψηφία των συμμετεχόντων (θα υπάρξει αντίστοιχο ερωτηματολόγιο δήλωσης προτίμησης)

Ο τρόπος που θα δουλέψει η ομάδα είναι βιωματικός. Ειδικότερα σε κάθε συνάντηση της ομάδας, οι συμμετέχοντες/ουσες ακολουθώντας τις οδηγίες της συντονίστριας, θα έρχονται σε επαφή με ένα συγκεκριμένο θέμα. Στόχος θα είναι να αναγνωρίσουν το ρόλο του θέματος αυτού στην ζωή τους δίνοντας μια εικόνα, λέγοντας μια σκέψη ή ένα συναίσθημα.

Μετά, μέσα από την καθοδήγηση της συντονίστριας, οι συμμετέχοντες/χουσες θα αναλύουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις, και τις εικόνες που είχαν κατά την διάρκεια της άσκησης. Έτσι θα συνειδητοποιούν τον τρόπο που συμπεριφέρονται και τις συνέπειες του στην προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή. Στο δεύτερο μέρος, οι συμμετέχοντες/χουσες , ξανά μέσα από ασκήσεις και μετά από συζήτηση, θα μπουν σε διαδικασία, μέσα από την υποστήριξη της συντονίστριας, να αναζητήσουν νέους τρόπους διαχείρισης του υπό συζήτηση θέματος. Στο τρίτο μέρος, μέσα από την τεχνική της καθοδηγούμενης φαντασίας οι συμμετέχοντες/ουσες θα πάρουν οδηγίες για βελτίωση και ενίσχυση των δυσκολιών τους.Στο τέταρτο μέρος θα εκφραστούν συναισθήματα για τον τρόπο που βίωσαν την άσκηση. Στο τέταρτο μέρος οι συμμετέχοντες/ουσες θα εκφράσουν το συναίσθημα τους για τον τρόπο που οι ίδιοι/ίδιες βιώσαν και ανάλυσαν την κάθε ενότητα.

Περίγραμμα

Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 25 ωρών. Η κάθε ενότητα (διάρκειας 2,5 ωρών) διαρθρώνεται σε 4 μέρη:

Στο πρώτο μέρος οι συμμετέχοντες/ουσες, μέσα από βιωματική άσκηση, ακολουθώντας τις οδηγίες της συντονίστριας έρχονται σε επαφή με το θέμα που πραγματεύεται η κάθε ενότητα. Στόχος είναι να αναγνωρίσουν τον ρόλο του θέματος αυτού στη ζωή τους δίνοντας μια εικόνα, λέγοντας μια σκέψη ή ένα συναίσθημα. Μετά, μέσα από την καθοδήγηση της συντονίστριας , οι συμμετέχοντες/ουσες αναλύουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις που είχαν κατά τη διάρκεια της βιωματικής άσκησης. Έτσι θα συνειδητοποιήσουν τον τρόπο που συμπεριφέρονται και τις συνέπειές του στην προσωπική, επαγγελματική και οικογενειακή τους ζωή.

Στο δεύτερο μέρος οι συμμετέχοντες/ουσες, μέσα από βιωματική άσκηση και μετά από συζήτηση/ανάλυση, θα μπουν οι ίδιοι/ίδιες σε διαδικασία, μέσα από την υποστήριξη της συντονίστριας , να αναζητήσουν νέους τρόπους διαχείρισης του θέματος που πραγματεύεται η κάθε ενότητα.

Στο τρίτο μέρος μέσα από την τεχνική του καθοδηγούμενου οραματισμού (Κατάκη, 2014, Φιλίππου & Καραντάνα, 2010) οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν οδηγίες για βελτίωση και ενίσχυση (μέσα από μικρά λογοτεχνικά κείμενα αλ ληγορικού περιεχομένου) του θέματος που πραγματεύεται η κάθε ενότητα.

Στο τέταρτο μέρος οι συμμετέχοντες/ουσες θα εκφράσουν το συναίσθημα τους για τον τρόπο που οι ίδιοι/ίδιες βιώσαν και ανάλυσαν την κάθε ενότητα

 Ενότητα 1

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Γνωριμία / Κανόνες (συμβόλαιο)

Ενότητα 2

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Επικοινωνία στη ζωή μου

Ενότητα 3

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Αυτοεκτίμηση

Ενότητα 4

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Διαφωνώ στη ζωή μου: Πως λέω όχι

Ενότητα 5

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Θέλω πρέπει στη ζωή μου

Ενότητα 6

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Χαρά στη ζωή μου

Ενότητα 7

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Θυμός στη ζωή μου

Ενότητα 8

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Απώλεια στη ζωή μου

Ενότητα 9

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Φιλία στη ζωή μου

Ενότητα 10

Πλήθος ωρών: 2,5

Αντικείμενο ενότητας: Κλείσιμο/αξιολόγηση

Επικοινωνία:

Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΕΛΜΕΠΑ: kedivim@hmu.gr

Μουδάτσου Μαρία: moudatsoum@hmu.gr