Θεματική Κατηγορία: Υγεία
Έναρξη Μαθημάτων: 14-10-2024
Μέθοδος εκπαίδευσης: Εξ αποστάσεως διδασκαλία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Περίοδος αιτήσεων εγγραφών: Από 18-09-2024 έως 30-09-2024
- Περίοδος μαθημάτων: 14-10-2024
- Διάρκεια: 10 εβδομάδες
- Ώρες επιμόρφωσης: 60 ώρες
- Πιστωτικές μονάδες ECTS: 2.4
- Τύπος πιστοποιητικού: Πιστοποιητικό επιμόρφωσης
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης αποτελεί η πλήρης εξόφληση των διδάκτρων.
- Επιστημονική ευθύνη: Καλαϊτζάκη Αργυρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
- Ακαδημαϊκή ευθύνη: Καλαϊτζάκη Αργυρούλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
- Αρχικό κόστος: 180,00€
Περιγραφή Προγράμματος
Σκοπός του προγράμματος είναι (α) η αναγνώριση διάφορων στρεσογόνων εμπειριών ζωής που απειλούν την ψυχική υγεία των ατόμων σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και (β) η εκμάθηση στρατηγικών αντιμετώπισης που μπορούν όχι μόνο να ενδυναμώσουν και να προστατέψουν την ψυχική υγεία αλλά και να προωθήσουν την ανάπτυξη των ατόμων. Μέσα από το πρόγραμμα οι συμμετέχοντες θα αντιληφθούν τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής ως ευκαιρίες, θα καλλιερήσουν την αυτεπίγνωση των δυνατοτήτων τους και θα αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποτελούν εφόδια για ένα καλύτερο και πιο δυνατό εαυτό.
Συνολικά το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 10 εβδομάδων (60 ωρών) και κάθε εβδομάδα θα παρουσιάζεται ένα καινούργιο θέμα με τη μέθοδο της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης). Μέσα στην πλατφόρμα του Προγράμματος θα περιλαμβάνεται εκπαιδευτικό υλικό (άρθρα, παρουσιάσεις, βίντεο, ασκήσεις κτλ.) για κάθε εξεταζόμενο θέμα, ενώ θα διεξάγονται και διαλέξεις στις οποίες θα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να διατυπώνουν απορίες και ερωτήσεις.
Ομάδες ενδιαφερομένων
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Oποιοδήποτε άτομο ενδιαφέρεται για την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη
- Eργαζόμενους σε οποιοδήποτε επάγγελμα (ιδιαίτερα επαγγελματίες υγείας και επαγγελματίες κοινωνικής φροντίδας)
- Φοιτητές/τριες ανθρωπιστικών, κοινωνικών και παιδαγωγικών σχολών
Απαιτήσεις συμμετοχής:
- Ηλεκτρονικός υπολογιστής με ηχεία/μικρόφωνο
- Καλή σύνδεση στο διαδίκτυο
Τόπος/Χώρος υλοποίησης
Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται μέσω πλατφόρμας εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, με διαδικτυακό τρόπο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα τεχνολογία.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους επιμορφούμενους να:
- αναγνωρίζουν στρεσογόνες καταστάσεις και τραυματικές εμπειρίες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία, τις επαγγελματικές δεξιότητες και την απόδοση στην εργασία τους.
- εντοπίζουν τα αίτια και τις συνέπειες- τα συμπτώματα του στρες και των τραυματικών εμπειριών στη ζωή τους
- εφαρμόζουν τεχνικές για την προστασία της ψυχικής τους υγείας και την ψυχική τους ενδυνάμωση
- χρησιμοποιούν τις 24 δυνάμεις του χαρακτήρα και τις 6 αρετές στην καθημερινότητά με διαφορετικούς επικοδομητικούς και χρήσιμους τρόπους που βελτιώνουν την ψυχική τους υγεία.
- χρησιμοποιούν την ενσυνειδητότητα στην καθημερινότητά με διαφορετικούς τρόπους.
Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος
Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί την εκπαιδευτική μέθοδο eLearning. Η μάθηση γίνεται εξ αποστάσεως (με χρήση ειδικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας μέσω διαδικτύου και Η/Υ από το χώρο του καταρτιζόμενου). Υπάρχει η δυνατότητα η συμμετέχοντες να έχουν πρόσβαση όποτε θέλουν στην πλατφόρμα για να διαβάσουν άρθρα, να δουν παρουσιάσεις, καθώς και συμπληρωματικό υλικό για το θέμα κάθε εβδομάδας (ασύγχρονη εκπαίδευση). Επίσης, κάθε εβδομάδα θα υλοποιείται διαδικτυακή συνάντηση με τη διδάσκουσα, που θα παρουσιάζει το θέμα και θα απαντάει σε ερωτήσεις και απορίες (σύγχρονη εκπαίδευση).
Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι υποστηρίζονται από υπεύθυνο εκπαιδευτή ο οποίος επιλύει απορίες τους, τους καθοδηγεί στη μελέτη τους και γενικά τους ενθαρρύνει και τους υποστηρίζει στη διαδικασία επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος
Τρόπος Αξιολόγησης
Δεν υπάρχει αξιολόγηση στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος και την απονομή Βεβαίωσης, οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει το ποσοστό των απουσιών τους να μην υπερβαίνει το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης.
Πληρωμή διδάκτρων
Καταβάλλεται το 50% του ποσού πριν την οριστική έγκριση της αίτησης, στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό, με σαφή αναφορά στο ονοματεπώνυμο του αιτούντα και τον κωδικό του προγράμματος (κωδ. 81106). Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να καταβληθεί έως το τέλος του προγράμματος.
Δικαιούχος: ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Εθνική Τράπεζα Ελλάδος (ΕΤΕ) ΙΒΑΝ: GR51 0110 2050 0000 2050 1027 179
Περίγραμμα
Κάθε 6ωρο μάθημα αποτελείται από 3 ώρες Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και 3 ώρες Ασύχρονη (διάβασμα του υλικού στην πλατφόρμα).
Ονομασία ενότητας | Πλήθος ωρών | Εκπαιδευτής | |
Ενότητα 1: Οι προκλήσεις της σύγχρονης καθημερινότητας και οι συνέπειές τους στην ψυχική υγεία. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται πιθανές στρεσογόνες καταστάσεις που μπορούν να παρουσιαστούν στη ζωή και δίνεται έμφαση στις επιπτώσεις τους στην ψυχική υγεία, αναγνωρίζοντας πιθανά συμπώματα και δυσκολίες σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. |
|||
Ενότητα 2: Επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο αντιμετώπισης των καταστάσεων. Η απειλή ως ευκαιρία ανάπτυξης. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Η ενότητα επικεντρώνεται στη Θετική Ψυχολογία και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στο φαινόμενο της μετατραυματικής ανάπτυξης, στη δυνατότητα ανάπτυξης σε προσωπικό, κοινωνικό και πνευματικό επίπεδο που ενεργοποιείται από τη στιγμή που το άτομο αλλάξει τον τρόπο που βλέπει τον εαυτό του, τους άλλους και τη ζωή του. | |||
Ενότητα 3: Προσαρμοστικές και δυσλειτουργικές στρατηγικές αντιμετώπισης των σύγχρονων προκλήσεων. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται στρατηγικές αντιμετώπισης με προσαρμοστικό και δυσλειτουργικό χαρακτήρα που μπορούν να βοηθήσουν μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα για την διαχείριση δύσκολων καταστάσεων και θεωρούνται σημαντικές για την ανάπτυξη του ατόμου. |
|||
Ενότητα 4: Προσωπική ανάπτυξη και Δυνάμεις και Αρετές του χαρακτήρα. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζεται α) το θεωρητικό υλικό που επικεντρώνεται στις 24 Δυνάμεις και 6 Αρετές και β) δίνεται έμφαση στα οφέλη της αναγνώρισης και εξάσκησης των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα στη ζωή των ατόμων. | |||
Ενότητα 5: Τεχνικές αναγνώρισης των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται τεχνικές που βοηθούν στην αναγνώριση των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα μέσα από ένα διαδραστικό, διαδικτυακό workshop. Αυτή η ενότητα χρησιμεύει σαν εισαγωγή για την πρακτική εφαρμογή των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα. Βασική προϋπόθεση για την καλλιέργειά τους θεωρείται η αναγνώρισή τους μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων. |
|||
Ενότητα 6: Τεχνικές πρακτικής εφαρμογής των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα (μέρος Α) |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζονται τεχνικές που βοηθούν στην πρακτική εφαρμογή των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα. Μέσα από ένα διαδραστικό, διαδικτυακό workshop θα δοθεί έμφαση στο να περάσουν οι συμμετέχοντες από τη θεωρία στην πράξη. Θα παρουσιαστούν δραστηριότητες ώστε να καλλιεργούν τις Δυνάμεις και Αρετές του χαρακτήρα τους με νέους τρόπους, δημιουργώντας νέες συνήθειες στην καθημερινότητά τους, αντιμετωπίζοντας επικοδομητικά τις προκλήσεις της ζωής τους. | |||
Ενότητα 7: Τεχνικές πρακτικής εφαρμογής των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα (μέρος Β) |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζονται επιπλέον τεχνικές που βοηθούν στην χρήση των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα μέσα από ένα διαδραστικό, διαδικτυακό workshop, ενισχύοντας την προσπάθεια των συμμετεχόντων, ώστε να απελευθερώσουν τον καλύτερο εαυτό τους, χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις τους. | |||
Ενότητα 8: Τεχνικές πρακτικής εφαρμογής των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα και της Ενσυνειδητότητας. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζονται επιπλέον τεχνικές που βοηθούν στην χρήση των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα αλλά και στην Ενσυνεοδητότητα, την ικανότητα εστίασης σε αυτό που συμβαίνει στο εδώ και τώρα για προσωπική βελτίωση και ανάπτυξη. | |||
Ενότητα 9: Ανακαλύπτοντας την χρυσή τομή. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζεται η χρυσή τομή χρήσης των Δυνάμεων και Αρετών του χαρακτήρα. Οι Δυνάμεις και Αρετές του χαρακτήρα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με σωστό τρόπο και χωρίς υπερβολές για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για αυτό και στην ενότητα αυτή περιγράφονται συχνές παγίδες και λάθη στη χρήση των Δυνάμεων του χαρακτήρα που έχουν παρουσιαστεί. | |||
Ενότητα 10: Θέτοντας στόχους και κάνοντας σχέδια για το μέλλον. |
6 | Ταμιωλάκη Αλεξάνδρα & Αργυρούλα Καλαϊτζάκη | |
Αντικείμενο ενότητας: Σε αυτήν την ενότητα παρουσιάζονται δραστηριότητες που κινητοποιούν τους συμμετέχοντες να ορίσουν στόχους και να κάνουν σχέδια για το μέλλον αξιοποιώντας τις δυνάμεις τους. Επίσης, δίνεται έμφαση στο πως μπορούν να διαχειριστούν στο μέλλον πιθανές δυσκολίες και προκλήσεις στη ζωή τους. |