Θεματική Κατηγορία: Διοίκηση και Οικονομία
Έναρξη Μαθημάτων: Θα ανακοινωθεί
Μέθοδος εκπαίδευσης: Δια ζώσης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- Περίοδος αιτήσεων εγγραφών: Θα ανακοινωθεί
- Περίοδος μαθημάτων: Θα ανακοινωθεί
- Διάρκεια: 2 μηνών
- Ώρες επιμόρφωσης: 32
- Πιστωτικές μονάδες ECTS: –
- Τύπος πιστοποιητικού: Βεβαίωση παρακολούθησης
- Επιστημονική ευθύνη: Γαρεφαλάκης Αλέξανδρος, Αναπληρωτής Καθηγητής Λογιστικής
- Ακαδημαϊκή ευθύνη: Γαρεφαλάκης Αλέξανδρος, Αναπληρωτής Καθηγητής Λογιστικής
- Αρχικό κόστος: 1.240,00 €
Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 32 ωρών και διαρθρώνεται σε 8 μέρη:
Εισαγωγή στον βιώσιμο τουρισμό:
Αυτή η ενότητα παρέχει μια επισκόπηση των αρχών του βιώσιμου τουρισμού, του ιστορικού πλαισίου και της σημασίας του στον σύγχρονο κόσμο των ταξιδιών και του τουρισμού.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 1.1: Ορισμός και έννοια του βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 1.2: Σημασία του βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 1.3: Ιστορική εξέλιξη του βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 1.4: Αρχές του βιώσιμου τουρισμού
Κατανόηση της τουριστικής βιομηχανίας:
Εξερευνήστε τις προκλήσεις του παγκόσμιου τουριστικού τομέα, τους βασικούς παράγοντες που τον επηρεάζουν, τις αναδυόμενες τάσεις και τον ρόλο της τεχνολογίας στη διαμόρφωση του μέλλοντος του τουριστικού κλάδου.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 2.1: Επισκόπηση της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας
- Υποενότητα 2.2: Βασικοί παράγοντες στον τομέα του τουρισμού
- Υποενότητα 2.3: Τάσεις και προκλήσεις στον τομέα του τουρισμού
- Υποενότητα 2.4: Ο ρόλος της τεχνολογίας στον σύγχρονο τουρισμό
- Case Study :Παρουσίαση τεχνολογικών εργαλείων από τον επιχειρηματικό κλάδο
Περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον τουρισμό:
Εμβαθύνετε σε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, προσπάθειες διατήρησης και αναγέννησης καθώς και στρατηγικές διαχείρισης πόρων που προωθούν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον τομέα του τουρισμού.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 3.1: Πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον στα καταλύματα
- Υποενότητα 3.1.1: Ενεργειακή απόδοση και διαχείριση πόρων στον τουρισμό
- Υποενότητα 3.1.2: Διαχείριση αποβλήτων και ανακύκλωση στον τουρισμ
- Υποενότητα 3.1.3: Αειφόρος διαχείριση των υδάτων στον τουρισμό:
- Υποενότητα 3.2: Βιώσιμες μεταφορές στον τουρισμό
- Case study 1 : Παρουσίαση προσέγγισης περιβαλλοντικής διαχείρισης από τον επιχειρηματικό κλάδο
- Case study 2 : Παρουσίαση προσέγγισης περιβαλλοντικής διαχείρισης από τον επιχειρηματικό κλάδο
Κοινωνική και πολιτιστική βιωσιμότητα:
Ανακαλύψτε πώς να συνεργαστείτε με τις τοπικές κοινότητες, να αναδείξετε τον τοπικό πολιτισμό και να τηρήσετε τα ηθικά πρότυπα, διασφαλίζοντας μια κοινωνικά υπεύθυνη προσέγγιση στον τουρισμό.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 4.1: Συμμετοχή της κοινότητας στον τουρισμό
- Υποενότητα 4.2: Διατήρηση και προώθηση των τοπικών πολιτισμών
- Υποενότητα 4.3: Δεοντολογικές τουριστικές πρακτικές
- Υποενότητα 4.4: Αξιολόγηση των κοινωνικών επιπτώσεων στον τουρισμό
- Υποενότητα 4.5: Τουρισμός χωρίς αποκλεισμούς για άτομα με αναπηρίες
- Υποενότητα 4.6: Ισότητα των φύλων στον βιώσιμο τουρισμό
- Υποενότητα 4.7: Ανθρώπινα δικαιώματα και πολιτιστική διατήρηση
- Case study 1 : Παρουσίαση προσέγγισης sustainable hr manager από τον επιχειρηματικό κλάδο
- Case study 2 : Παρουσίαση προσέγγισης CSR από τον επιχειρηματικό κλάδο
Πολιτικές, νομοθετικές απαιτήσεις και απαιτήσεις τρίτων μερών για τον βιώσιμο τουρισμό:
Κατανόηση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών, των διεθνών προτύπων, των πολιτικών υπεύθυνου τουρισμού και της διαχείρισης κρίσεων στον τομέα του βιώσιμου τουρισμού.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 5.1: Κυβερνητικές πρωτοβουλίες για βιώσιμο τουρισμό
- Υποενότητα 5.2: Διεθνή πρότυπα και πιστοποιήσεις βιωσιμότητας
- Υποενότητα 5.3: Πολιτικές και κανονισμοί υπεύθυνου τουρισμού
- Υποενότητα 5.4: Συνέργειες για την ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού
- Case study 1 : Παρουσίαση πιστοποιήσεων βιωσιμότητας από τον επιχειρηματικό κλάδο
- Case study 2 :Παρουσίαση πιστοποιήσεων βιωσιμότητας από τον επιχειρηματικό κλάδο
Οικονομική βιωσιμότητα στον τουρισμό:
Μάθετε για τα βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, τα οικονομικά οφέλη, τις επενδυτικές ευκαιρίες και τη δημιουργία οικονομικών δεικτών αξιολόγησης στο πλαίσιο του βιώσιμου τουρισμού.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 6.1: Βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα στον τουρισμό
- Υποενότητα 6.2: Οικονομικά οφέλη του βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 6.3: Επενδύσεις και χρηματοδότηση για βιώσιμα τουριστικά εγχειρήματα
- Υποενότητα 6.4: Ανάλυση κόστους-οφέλους για έργα αειφορίας
- Υποενότητα 6.5: Οικονομικοί δείκτες αξιολόγησης
- Υποενότητα6.6: Αειφόρος τουρισμός, επιχειρηματικότητα και τοπική απασχόληση
- Case study 1 : Παρουσίαση από εκπρόσωπο του χρηματοοικονομικού κλάδου
Βιώσιμο τουριστικό μάρκετινγκ και branding:
Εξερευνήστε στρατηγικές για τη δημιουργία ενός βιώσιμου τουριστικού σήματος, το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, την αφήγηση ιστοριών και την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων για την προώθηση αυτού.
Πλήθος ωρών: 4
Αντικείμενο ενότητας:
- Υποενότητα 7.1: Δημιουργία μιας ταυτότητας βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 7.2: Στρατηγικές μάρκετινγκ βιώσιμου τουρισμού
- Υποενότητα 7.3: Αφήγηση ιστοριών για τον βιώσιμο τουρισμό
- Υποενότητα 7.4: Ψηφιακό μάρκετινγκ για βιώσιμο τουρισμό
- Υποενότητα 7.5: Μάρκετινγκ προορισμών για την βιωσιμότητα
- Case study 1: Παρουσίαση από Εκπρόσωπο του ΕΟΤ
- Case study 2 : Παρουσίαση από εκπρόσωπο του επιχειρηματικού κλάδου
Παρουσίαση Business Plan απο τους συμμετέχοντες του προγράμματος (2ο Μέρος αξιολόγησης):
Στο τελευταίο μέρος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες προετοιμάζουν και παρουσιάζουν τα δικά τους Business Plans, αξιολογώντας την εφαρμογή των γνώσεων σε πρακτικές λύσεις για βιώσιμα τουριστικά εγχειρήματα. Αυτή η διαδικασία δίνει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αναπτύξουν συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχέδια που συνδυάζουν την αειφορία με την επιχειρηματική επιτυχία, αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης τουριστικής βιομηχανίας.
Πλήθος ωρών: 4
Επικοινωνία:
Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΕΛΜΕΠΑ: kedivim@hmu.gr