fbpx Παράταση εγγραφών: Μοριοδοτούμενο από το ΑΣΕΠ εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών & Διδακτικών Δεξιοτήτων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Σ.Ε.Δ.Δ.) | Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Παράταση εγγραφών: Μοριοδοτούμενο από το ΑΣΕΠ εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών & Διδακτικών Δεξιοτήτων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Σ.Ε.Δ.Δ.)

Διάρκεια
420 Ώρες

Ανάπτυξη Σύγχρονων Επαγγελματικών και Διδακτικών Δεξιοτήτων σε Εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Α.Σ.Ε.Δ.Δ.Ε.)

2ος Εκπαιδευτικός κύκλος 2020-2021 (Προσοχή δόθηκε παράταση Νέες Ημερομηνίες)

Το πρόγραμμα

To Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο διοργανώνει εξ αποστάσεως, μοριοδοτούμενο από το ΑΣΕΠ, εκπαιδευτικό πρόγραμμα 7 ενοτήτων, 420 διδακτικών ωρών, διάρκειας 7 μηνών, σχετικό με την «Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών και Διδακτικών Δεξιοτήτων, σε Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αντικείμενο

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη συγχρόνων δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς, για τον εκσυγχρονισμό των εφαρμοσμένων γνώσεων τους και την επικαιροποίηση των πρακτικών δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου σχολικού περιβάλλοντος αλλά και στις εκπαιδευτικές προκλήσεις του μέλλοντος.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελείται από 7 ενότητες, κάθε μια από τις οποίες αποτελεί και μια αυτοτελή σύγχρονη δεξιότητα, απαραίτητη για ένα εκπαιδευτικό.

Ποιους Αφορά

Τε εκπαιδευτικό πρόγραμμα δημιουργήθηκε για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό να τους παρέχει τα εφόδια να αντιμετωπίσουν θέματα όλου του φάσματος της εκπαιδευτικής καθημερινότητας ενός εκπαιδευτή.

Το σύνολο των 7 ενοτήτων του εκπαιδευτικού προγράμματος, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα απαραίτητο για κάθε εκπαιδευτικό που επικαιροποιεί τις γνώσεις και παρέχει λύσεις στα προβλήματα που γεννά η σύγχρονη ενδοσχολική και εξωσχολική πραγματικότητα.

Περιεχόμενο του προγράμματος 

Οι ενότητες του προγράμματος  είναι οι εξής:

  • 1η ενότητα, 20/11/2020 -10/12/20 Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων & Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
  • 2η ενότητα, 10/12/2020 -20/1/21 Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση & Τεχνολογίες πληροφορικής στην Εκπαίδευση 
  • 3η ενότητα, 20/1/2021 -20/2/21 Διαχείριση Συγκρούσεων & Διαπροσωπικές σχέσεις στην Εκπαίδευση 
  • 4η ενότητα, 20/2/2021 -10/3/21 Εκπαιδευτική ηγεσία & Διοίκηση στην Εκπαίδευση 
  • 5η ενότητα, 10/3/2020 -30/3/20 Διαπολιτισμική εκπαίδευση 
  • 6η ενότητα, 1/4/2020 -20/4/20Διαχείριση στρες και ψυχική υγεία σε σχολικές μονάδες 
  • 7η ενότητα, 20/4/2020 -20/5/20 Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διαχείριση Προγραμμάτων στο Σχολικό Περιβάλλον 

 

Τις εκπαιδευτικές ενότητες επιμελείται επιστημονικά εξειδικευμένο προσωπικό του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, η διάρκεια κάθε ενότητας είναι 60 ώρες διδακτικού φόρτου που ολοκληρώνονται σε ένα ημερολογιακό μήνα.

Κάθε ενότητα αποτελείται από

  • 16 διδακτικές ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω ειδικής πλατφόρμας με LIVE STREAMING (η σύγχρονη παρακολούθηση δεν ειναι απαραίτητη για τους συμμετέχοντες αφού  κάθε διάλεξη μαγνητοσκοπείται και μπορεί ο εκπαιδευόμενος να την παρακολουθήσει οποτε αυτός επιθυμεί εντός προθεσμίας 7 μηνών από την εγγραφή του)
  • 44 ώρες διδακτικού φόρτου ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με συμμετοχή σε διαδικτυακή πλατφόρμα (online υλικό) που περιλαμβάνει εργασίες αξιολόγησης και επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή.

Μετά την ολοκλήρωση της, κάθε ενότητα θα οδηγεί σε ανεξάρτητο επιμέρους πιστοποιητικό παρακολούθησης.

 

Τρόπος παρακολούθησης

Η παρακολούθηση τόσο των διαλέξεων του σεμιναρίου όσο και η πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και τις εργασίες, πραγματοποιείται εξ αποστάσεως από οποιοδήποτε σταθερό υπολογιστή, tablet η smartphone, που διαθέτει σύνδεση στο ίντερνετ, χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης ειδικού λογισμικού.

 

Διάρκεια Εκπαιδευτικού προγράμματος 

Ώς επίσημη έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος: "Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών & Διδακτικών Δεξιοτήτων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.Σ.Ε.Δ.Δ.)", διάρκειας 420 ωρών, ορίζεται η 20/10/2020 και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί στίς το Μάιο του 2021, με συνολική διάρκεια 7 μηνών.

Πιστοποιητικά και αναγ νώριση

Με την επιτυχή ολοκλήρωσή παρακολούθησης των (7) ενοτήτων και την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών αξιολόγησης της διαδικτυακής πλατφόρμας οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν πιστοποιητικό παρακολούθησης από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο το οποίο θα μπορεί να μοριοδοτείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α’), ο οποίος αφορά τον μόνιμο διορισμό και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παράλληλα, σε κάθε ενότητα αποδίδονται βαθμοί ECVET, με βάση τον εκτιμώμενο χρόνο ενασχόλησης του εκπαιδευόμενου με τα προγράμματα επαγγελματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης. Η χρήση των πιστωτικών βαθμών ECVET επιτρέπει την αναγνώριση, μεταφορά και συσσώρευση πιστωτικών μονάδων μεταξύ προγραμμάτων από διαφορετικά εκπαιδευτικά κέντρα. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαζί με το πιστοποιητικό θα λαμβάνουν και το Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass.

Οι ενότητες του προγράμματος θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning). Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των ενοτήτων, ο καταρτιζόμενος μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πιστοποιητικά  παρακολούθησης των αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων σε σχετικές προκηρύξεις (τυπική εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων) καθώς θα μοριοδοτείται αντίστοιχα και για κάθε μια από αυτές.

Αιτήσεις, Κ όστος Συμμετοχής, Τρόπος Πληρωμής

 

Το πρόγραμμα «Ανάπτυξη σύγχρονων επαγγελματικών και διδακτικών δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» θα ξεκινήσει στις 20/10/2020 και θα έχει κόστος συμμετοχής 450€, για όσους παρακολουθήσουν το σύνολο των 7 ενοτήτων και πρέπει για να ισχύσει η εγγραφή να προκαταβληθεί το πόσό των 150€ ενώ το υπόλοιπο ποσό πρέπει να έχει καταβληθεί το αργότερο 3 μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος.

Το κόστος για την παρακολούθηση μιας μεμονωμένης ενότητας είναι 150 ευρώ και το ποσό προκαταβάλλεται για την κράτηση της θέσης στο πρόγραμμα.

Εκπτωτική πολιτική

  • Διορισμένοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί 390€
  • Άνεργοι ή αδιόριστοι εκπαιδευτικοί 390€
  • Απόφοιτοι και μέλη προσωπικού ΕΛΜΕΠΑ 390€
  • ΑΜΕΑ και μέλη πολύτεκνων οικογενειών
  • Άνεργοι 390€
  • Ομαδική εγγραφή (άνω των 3 τόμων) 390€

Δυνατότητα συμμετοχής σε μεμονωμένη εκπαιδευτική ενότητα

Η επιλογή παρακολούθησης μεμονωμένων ενοτήτων είναι δυνατή, και το κόστος παρακαολούθησης ανέρχεται στα 150 ευρώ ανά ενότητα.
Για την εξασφάλιση της θέσης στο πρόγραμμα το ποσό προκαταβάλλεται.

Και μια μοναδική προσφορά στους συμμετέχοντες: Στην παραπάνω τιμή περιλαμβάνεται η δυνατότητα προαιρετικής εντελώς δωρεάν συμμετοχής στο εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με τίτλο «Πρακτική εκπαίδευση στα συστήματα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ZOOM, BBB, google MEET)» διδακτικού φόρτου συνολικής διάρκειας 60 ωρών

 

Μοριοδοτήσεις ΑΣΕΠ

Το πιστοποιητικό παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών και Διδακτικών Δεξιοτήτων, σε Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» διάρκειας 420 ωρών αποδίδει την παρακάτω μοριοδότηση

  • 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α, 29-01-2019, άρθρο 57, παρ. ιι)
  • 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο  24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
  • 0,5 Μόρια σε υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο 24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
  • 10 μόρια για διορισμούς  TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) (Προκήρυξη 5ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ ΦΕΚ 19/21-5-2019)

 

Μοριοδοτήσεις Δ.Ι.Ε.Κ -Δ.Σ.Ε.Κ.

Το πιστοποιητικό παρακολούθησης κάθε ενότητας 60 ωρών του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ανάπτυξη "Σύγχρονων" Επαγγελματικών και Διδακτικών Δεξιοτήτων, σε Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» αποδίδει την παρακάτω μοριοδότηση:

  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες τη μοριοδότηση (0,60 Μόριο) σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ: Αρ. Πρωτ.: 660/5/36677/07-08-2020: αίτησης ένταξης στο μητρώο ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού, συμβούλων σταδιοδρομίας και συμβούλων ψυχολόγων, (μητρώο ΣΔΕ), της πράξης «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» (ΣΔΕ), ΟΠΣ: 5002546, σχολικής περιόδου 2020-2021 και εξής.
  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες τη μοριοδότηση (0,60 Μόριο) σύμφωνα με την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με: Αρ. Πρωτ.: K1/111407/ 28-08-2020 & ΦΕΚ Β΄3393/13-08-2020: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Για Ένταξη/Έγγραφη Στo Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης Δ.Ι.Ε.Κ.
  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες μοριοδότηση (1 Μόριο) σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας Και Θρησκευμάτων - Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Και Δια Βίου Μάθησης: Αρ. Πρωτ. : Κ1/ 49934/26-03-2018, Κριτήρια και Μοριοδότηση για την επιλογή Διευθυντών- Υποδιευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες μοριοδότηση (0,60 Μόρια) σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού – ΟΑΕΔ - Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (I.E.K.): Αρ. Πρωτ.: 50501/ 28-08-2020 & ΦΕΚ Β΄2228/14-06-2020, προκήρυξη ειδικοτήτων για την πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτών στα Ι.Ε.Κ του Ο.Α.Ε.Δ έτους κατάρτισης 2020-2021
  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες μοριοδότηση (0,60 Μόρια) σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Τουρισμού - Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (I.E.K.): Αρ.Πρωτ. : 15383/ 19-8-2019 και ΦΕΚ 30/Τ. Α.Σ.Ε.Π./22-8-2019, Προκήρυξη πρόσληψης ωρομισθίων εκπαιδευτικών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (I.E.K.) του Υπουργείου Τουρισμού, για την εκπαιδευτική περίοδο 2019-2020»
  • Εξασφαλίζει στους συμμετέχοντες (0,3 Μόρια) σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας Και Θρησκευμάτων - Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Και Δια Βίου Μάθησης: Αρ. Πρωτ. 660/4/16980/10-06-2020 και αρ. πρωτ. Κ1/49927/26-03-2018 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ1151/Β/29-03-2018 & ΦΕΚ 1432/Β/26-04-2018),, για θέσεις εκπαιδευτών ενηλίκων στα κέντρα δια βίου μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ) των Δήμων
  • Η παρακολούθηση του σεμιναρίου αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για την ένταξη των συμμετεχόντων στα μητρώα «εκπαιδευτών» και «συμβούλων σταδιοδρομίας» των λεγόμενων Κοινωνικών Εταίρων (ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΑΔΕΔΔΥ, ΣΕΤΕ), σύμφωνα με τις σχετικές προκηρύξεις τους.
  • Η παρακολούθηση του σεμιναρίου αποτελεί ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ

Για να θεωρηθεί έγκυρη η εγγραφή σας στο σεμινάριο θα πρέπει να ολοκληρώστετε την πληρωμή σας -online, ή σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα- στον τραπεζικό λογαριασμό, με σαφή αναφορά στο ονοματεπώνυμο σας:

Τράπεζα: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Δικαιούχος: ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ: 205/010271-79
ΙΒΑΝ:GR5101102050000020501027179

Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 20/09/2020 έως και 20/10/2020.

Υπενθυμίζεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία καταβολής διδάκτρων.

Πατήστε εδώ για να δηλώσετε συμμετοχή στο σεμινάριο

 

Πληροφορίες

 

Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
Εσταυρωμένος, Ηράκλειο Κρήτης, ΤΚ 71410

 

Ανάλυση θεματολογίας εκπαιδευτικού προγράμματος

  1. Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων & Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Αλληλογνωριμία, Παρουσίαση στόχων προγράμματος, Διαμόρφωση εκπαιδευτικού συμβολαίου. Θεωρίες μάθησης ενηλίκων, Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευόμενων, Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης, Αρχές μάθησης ενηλίκων, Ρόλος εκπαιδευτή. Μεθοδολογία εναρκτήριας συνάντησης, Διαμόρφωση εκπαιδευτικού χώρου. Αποτελεσματική χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας. Δυναμική της εκπαιδευόμενης ομάδας (διαμόρφωση συνεργατικού μαθησιακού κλίματος, ρόλοι στην ομάδα, επικοινωνία στην ομάδα). Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες. Μεθοδολογία σχεδιασμού διδακτικής ενότητας. Αξιολόγηση διδακτικού έργου (Μοντέλα, τύποι, τεχνικές) Επιστημονική επιμέλεια: Δρ. Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής ΚΕΔΙΒΙΜ ΕΛΜΕΠΑ, Νίκος Κούνουπας, Μηχανικός πληροφορικής, MSc Εκπαίδευση Ενήλικων του ΕΑΠ. Ο Δρ. Μιχάλης Καθαράκης είναι διευθυντής των Τεχνικών Σχολών του Επιμελητηρίου Ηρακλείου. Απέκτησε πτυχίο του Φυσικού και εξειδίκευση στην ατομική και μοριακή φυσική, από το τμήμα φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και διδακτορικό τίτλο, από τη σχολή ΣΕΜΦΕ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στον τομέα των Laser. Κατέχει και δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα με τίλο «Διαχείριση της τεχνολογίας και ενσωμάτωση της καινοτομίας σε περιφερειακές δομές: διαμόρφωση κριτηρίων στρατηγικής ανάπτυξης» που αποκτήθηκε στο Πολυτεχνείο Κρήτης.  Έχει συγγράψει πλήθος άρθρων δημοσιευμένων σε διεθνή περιοδικά με κριτή και έχει συμμετάσχει με παρουσιάσεις σε πολλά διεθνή συνέδρια. Παράλληλα έχει κληθεί ως ομιλητής σε πολλές εθνικές και διεθνείς ημερίδες με θέα την καινοτομία την επιχειρηματικότητα, την εκπαίδευση και τη βιομηχανική ιδιοκτησία και έχει αρθρογραφήσει σε αρκετές εθνικές εφημερίδες και portal. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος σεμιναριακών επιχειρηματικών εργαστηρίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό με αντικείμενο τα clusters, την επιχειρηματικότητα και τη συγγραφή επιχειρηματικών σχεδίων και έχει διατελέσει μέντορας νέων επιχειρηματιών για το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων, (Σ.Ε.Β.) στο πρόγραμμα «Μαζί στην Εκκίνηση». Είναι πιστοποιημένος ως εκπαιδευτής ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ και έχει διδάξει επί σειρά ετών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το πανεπιστήμιο και σε Κέντρα Επαγγελματικής κατάρτισης ως εκπαιδευτής ενηλίκων, καθώς και ως εκπαιδευτής εκπαιδευτών ενηλίκων.

 

  1. Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση & Τεχνολογίες πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Χρήση Καινοτόμων Εργαλείων και Σύγχρονων Τεχνολογιών στα Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Η Αναγκαιότητα των Σύγχρονων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Ο Ρόλος των Καινοτόμων Εργαλείων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Οι Βασικές Αρχές κατά τη Χρήση Οπτικοακουστικού και Πολυμεσικού Υλικού στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Χρήση ψηφιακών web 2.0 εργαλείων. Η Χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Ανάπτυξη και Διαμοιρασμός Εκπαιδευτικού Περιεχομένου μέσω των Σύγχρονων Τεχνολογιών. Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Ενηλίκων μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών και Καινοτόμων. Εργαλείων (e-Learning, Skype, χρήση λογισμικών τηλεκπαίδευσης). Ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων ως e-Tutor. Επιστημονική επιμέλεια: Νίκος Κούνουπας, Μηχανικός πληροφορικής, MSc Εκπαίδευση Ενήλικων του ΕΑΠ, Δρ. Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής ΚΕΔΙΒΙΜ ΕΛΜΕΠΑ. Ο Νίκος Κούνουπας, σπούδασε Εφαρμοσμένη Πληροφορική και πολυμέσα στο ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην «Πληροφορική και Πολυμέσα» από το Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΤΕΙ Κρήτης και μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).  Έχει μετεκπαιδευτεί σε θέματα εκπαιδευτικών τεχνολογιών σε σχέση με τα web 2.0 εργαλεία στην εκπαίδευση με πλήθος επιμορφώσεων. Εργάζεται ως εκπαιδευτής ενήλικων και ως καθηγητής Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2006. Κάτοχος της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.). Έχει διατελέσει εισηγητής στους θεματικούς τομείς των Νέων τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και των Web 2.0 εργαλείων σε φορείς εκπαίδευσης ενήλικων ιδιωτικούς και Κοινωνικών Εταίρων καθώς και ως εισηγητής σε συνέδρια εκπαιδευτικών οργανισμών. Συνεργάζεται με την σχόλη δια βίου μάθησης του ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ σε θέματα σχεδιασμού προγραμμάτων για την Εκπαίδευση Ενήλικων και εργάζεται στο τμήμα Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών & Ηλεκτρονικής Διακυβερνησης στον Δήμο Χερσονήσου.

 

  1. Διαχείριση Συγκρούσεων & Διαπροσωπικές σχέσεις στην Εκπαίδευση

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Η ανατομία των συγκρούσεων. Οικογενειακό περιβάλλον και αναπαραγωγή σχεσιακών μοτίβων. Προκαταλήψεις και συγκρούσεις: Η διαδρομη στην αυτογνωσία. Συναισθηματική Νοημοσύνη και Διαχείριση Συναισθημάτων. Σχέση γονέα-εκπαιδευτικού: μέθοδοι ενίσχυσης της συμμαχίας. Μέθοδοι αποτελεσματικής επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων.

 

  1. Εκπαιδευτική ηγεσία & Διοίκηση στην Εκπαίδευση

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Διοίκηση Εκπαίδευσης και Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Οργάνωση & Διοίκηση Σχολικών Μονάδων, Αξιολόγηση στην Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων. Ο ρόλος του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, κουλτούρα διδασκόντων, σχολικό κλίμα και η αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης. Αποκέντρωση εκπαιδευτική πολιτική και περιθώρια αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Ο ρόλος των Διευθυντών στην Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα. Διοίκηση Σχολικών μονάδων, καινοτομία και Νέες Τεχνολογίες. Εκπαιδευτικός σχεδιασμός: παραδείγματα σχεδίων δράσης. Σύγχρονες τάσεις στην εκπαιδευτική Διοίκηση. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως παράμετρος του στρατηγικού και λειτουργικού προγραμματισμού. Επιστημονική επιμέλεια: Σοφία Παπαστεφανάκη, Eξωτερικός Συνεργάτης, ΕΛΜΕΠΑ, Η Δρ. Σοφία Παπαστεφανάκη είναι απόφοιτη του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διδακτορικού Τίτλου στην Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού (Φιλοσοφική Σχολή Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης). Είναι Επιστημονική Συνεργάτης του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΕΛΜΕΠΑ και Καθηγήτρια-Σύμβουλος στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ‘Επιστήμες της Αγωγής’ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει διδάξει σε πολυάριθμα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού σε φορείς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ήταν Υπεύθυνη για τη Διαμορφωτική και τη Συνολική Αξιολόγηση του Προγράμματος ‘Ενδο-υπηρεσιακή Επιμόρφωση Φιλολόγων’ (ΥΠΕΠΘ Β’Κ.Π.Σ./Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ) και μέλος της Επιστημονικής Ομάδας σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης και αξιολόγησης του πανελλήνιας εμβέλειας Υποέργου ‘Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών’ της Ενέργειας ‘Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών’ (ΥΠΕΠΘ Γ΄ΚΠΣ/Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ). Τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη διοίκηση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε επιχειρήσεις και οργανισμούς.

  1. Διαπολιτισμική εκπαίδευση

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Πολιτισμός, Πολιτισμική επάρκεια (Σεβασμός). Πολιτισμική διαφορετικότητα (Γνωρίστε τον πολιτισμό σας, Διαφορετικότητα και ενδυνάμωση των κοινοτικών δυνάμεων). Στερεότυπα και προκαταλήψεις (Dress Code, Σεβασμός της διαφοράς μας. Ένας οδηγός για να πορευτούμε σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο). Κοινωνικές διακρίσεις και ρατσισμός (Κύκλοι του πολιτισμικού εαυτού μου). Μειονότητες και πρόσφυγες (Κοινωνικός αποκλεισμός- μηχανισμοί). Μετανάστευση (Με ποιους θα ήθελες να συγκατοικείς στην ίδια οικοδομή;). Στρατηγικές προσαρμογής, απόρριψης και αντίστασης (Χαρτογραφώντας τα ανθρώπινα δικαιώματα στην τοπική κοινωνία). Πολυπολιτισμικές οργανώσεις, Διαπολιτισμική Επικοινωνία και βιωματικές ασκήσεις. Κοινωνική Συνοχή και ενσωμάτωση. Εκπαιδεύοντας ενεργούς πολίτες. Η σημασία της κοινωνικής συνοχής  στις τοπικές κοινότητες. Διαπολιτισμική εκπαίδευση -Βασικές έννοιες, αρχές και στόχοι. Η μέθοδος project στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και διδακτική. Στοιχεία διαπολιτισμικότητας στα σχολικά βιβλία. Πολυπολιτισμικότητα και θρησκεία. Γνωρίζω την ετερότητα. Επιστημονική επιμέλεια: Νικολέτα Ράτσικα, Επίκουρη καθηγήτρια, τμήματος Κοινωνικής εργασίας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας ΕΛΜΕΠΑ. H Νικολέτα Ράτσικα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Είναι πτυχιούχος Κοινωνικής Εργασίας (ΤΕΙ Κρήτης),  έχει Μάστερ (MPhil)  και διδακτορικό δίπλωμα επίσης στην Κοινωνική Εργασία (Πανεπιστήμιο Umeå, Σουηδία). Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακά προγράμματα  σπουδών, και σε προγράμματα επιμόρφωσης Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες τοπικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από το εργαστήριο Τοπικής Ανάπτυξης του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, σε πολλά ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. (FP7, DAPHNE, GRUNDIG, ERASMUS plus)  και από εθνική χρηματοδότηση (Αρχιμήδης), αλλά και σε διεθνή ερευνητικά έργα (MiStory).  Έχει συμμετάσχει επίσης σε πολλά επιστημονικά συνέδρια με ανακοινώσεις, έχει δημοσιεύσει άρθρα της σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, και κείμενα σε βιβλία. https://my.teicrete.gr/uploadedCVs/22001gr.pdf?226000000

 

  1. Διαχείριση στρες και ψυχική υγεία σε σχολικές μονάδες

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Πολιτισμός, Πολιτισμική επάρκεια (Σεβασμός). Πολιτισμική διαφορετικότητα (Γνωρίστε τον πολιτισμό σας, Διαφορετικότητα και Εισαγωγή. Ορισμός βασικών εννοιών. Συμπτώματα. Αιτιολογικοί παράγοντες. Στρες και άγχος σε ειδικούς πληθυσμούς. Αγχώδεις διαταραχές. Εργασιακό άγχος. Επαγγελματική εξουθένωση. Κόπωση συμπόνιας. Βασικά στοιχεία αναπτυξιακής ψυχολογίας. Πρώιμες σχέσεις. Άγχος αποχωρισμού.  Τεχνικές αντιμετώπισης και ενδυνάμωσης. Ενίσχυση ψυχικής ανθεκτικότητας και ευ-ζην. Βελτίωση ποιότητας ζωής. Επιστημονική επιμέλεια: Αργυρούλα Ε. Καλαϊτζάκη, Επικ. Καθ. Κλινικής Ψυχολογίας, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Διεπιστημονικής Προσέγγισης για τη Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής, τμήματος Κοινωνικής εργασίας ΕΛΜΕΠΑ Η Αργυρούλα Καλαϊτζάκη (BA, MSc, PhD, CPsychol) είναι Επίκ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Έχει πτυχίο Ψυχολογίας, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Κλινική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και ένα ακόμα Διδακτορικό Δίπλωμα Ψυχολογίας από το University of Sunderland, U.K. Επίσης κατέχει το  European Diploma in the Psychological Therapies από το European Institute of Psychotherapy, U.K. Είναι Διευθύντρια του Εργαστηρίου Διεπιστημονικής Προσέγγισης για τη Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις της σε πολλά εθνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια, έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και βιβλία και είναι συν-επιμελήτρια ενός Αγγλικού βιβλίου. Έχει αρκετή ερευνητική και επαγγελματική εμπειρία και πάνω από 19 χρόνια εκπαιδευτική εμπειρία σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου έχει διδάξει μαθήματα σχετικά με την Κλινική Ψυχολογία. Τα βασικά της ερευνητικά ενδιαφέροντα αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις ατόμων, ζευγαριών και οικογενειών, στην αποτελεσματικότητα της ψυχοθεραπείας, στις επιθετικές και βίαιες σχέσεις, στις σχέσεις γονέων-παιδιών (γονικότητα, μέθοδοι πειθαρχίας κ.άλ.), στα κοινωνικά δίκτυα και προβλήματα που απορρέουν από την χρήση τους και πρόσφατα, στη Θετική Ψυχολογία.

 

  1. Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διαχείριση Προγραμμάτων στο Σχολικό Περιβάλλον

Περιεχόμενα διδακτικής ενότητας 60 ωρών: Η Έννοια του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Οι Αρχές, τα Βασικά Στοιχεία και τα Στάδια του Σχεδιασμού ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος. Μοντέλα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Σύνταξη και Περιεχόμενο Φακέλου Προγράμματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Ο Σκοπός και οι Στόχοι ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος/ μιας Διδακτικής Ενότητας. Επιλογή Ενοτήτων και Δημιουργία του Curriculum (δομής) ενός Προγράμματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Επιλογή Μεθόδων Εκπαίδευσης (δια ζώσης, εξ αποστάσεως, ασύγχρονη ή και σύγχρονη τηλεκπαίδευση, mobile learning κ.α.). Επιλογή ή/και Δημιουργία Υλικού Διδακτικών Ενοτήτων, Επιστημονική επιμέλεια: Ιωάννα Μπλούτη. Υποψήφια Διδάκτωρ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Κάτοχος Μάστερ στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού από το Westminster University of London, είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.  αξιολογήτρια σε σειρά αξιολογήσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων Erasmus + του ΙΚΥ και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ.  Έχει υπηρετήσει ως Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας, καθώς και ως αποσπασμένη εκπαιδευτικός σε σχολικές μονάδες στη Μεγάλη Βρετανία. Το 2016 ασχολήθηκε ενεργά με τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία και με την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στην θεματική «Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στην Εκπαίδευση», ενίοτε διδάσκοντας και στο Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι στην Επιτελική Δομή του Υπουργείου Παιδείας για τον σχεδιασμό  και την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και είμαι μέλος της Ομάδας Χάραξης Πολιτικής για τη Νέα Προγραμματική περίοδο 2021-2027..

 

Ενότητες
ΑΝΑΠΤΥΞΗ "ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ" ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Α.Σ.Ε.Δ.Δ.Ε.)