fbpx Αρχές σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Εκπαίδευση | Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Αρχές σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Εκπαίδευση

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) θα υλοποιήσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Αρχές σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Εκπαίδευση»

Αντικείμενο του σεμιναρίου

Το πρόγραμμα επιδιώκει να καταστήσει τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, επαρκείς σε θέματασχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής, ώστε να μπορούν ναυλοποιούν αυτόνομα το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στην τάξη τους.
Οι επιμορφούμενοι με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση:
α) Να εντοπίζουν τις ανάγκες των μαθητών σε ζητήματα ασφαλούς μετακίνησης και να τις μετατρέπουν σεεκπαιδευτικούς στόχους που σχετίζονται με γνώσεις, ικανότητες και στάσεις.
β) Να σειροθετούν λογικά τα βήματα για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος κυκλοφοριακήςαγωγής δηλ. να σχεδιάζουν το πρόγραμμα με βάση τους εκπαιδευτικούς στόχους και με χρήση κατάλληλωνεκπαιδευτικών τεχνικών που ενεργοποιούν τη συμμετοχή και την κριτική σκέψη των μαθητών.
γ) Να συλλέγουν δεδομένα, χρήσιμα για τη λήψη αποφάσεων όσον αφορά στον σχεδιασμό, τον τρόποδιεξαγωγής και την αξιολόγηση ενός προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής, αναπτύσσοντας την ικανότηταεφαρμογής μεθόδων εκμαίευσης στοιχείων (π.χ. με συνέντευξη, αξιολόγηση σχεδίου, παρατήρηση κ.λ.π.).
δ) Να ερμηνεύουν τα δεδομένα που προκύπτουν από την υλοποίηση του προγράμματος κυκλοφοριακήςαγωγής, αναπτύσσοντας την ικανότητα αξιολόγησης (αρχική, συντελεστική, τελική).

Εκπαιδευτικές Ενότητες Προγράμματος Επιμόρφωσης
—Σχεδιασμός προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής
—Μεθοδολογία υλοποίησης προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής
—Αξιολόγηση προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής
Η συνολική διάρκεια είναι 60 διδακτικές ώρες που ολοκληρώνονται σε δύο ημερολογιακούς μήνες.
Κάθε ενότητα αποτελείται από:
—16 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω ειδικής πλατφόρμας με LIVE STREAMING (Κάθεδιάλεξη μαγνητοσκοπείται και μπορεί ο εκπαιδευόμενος να την παρακολουθήσει On demand εντόςπροθεσμίας 7 μηνών από την εγγραφή του)
—44 ώρες διδακτικού φόρτου ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με συμμετοχή σε διαδικτυακήπλατφόρμα (online υλικό) που περιλαμβάνει εργασίες αξιολόγησης και επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό σεηλεκτρονική μορφή.

Ποιους αφορά

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής, Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης
Η κυκλοφοριακή αγωγή πρέπει να είναι ηλικιακά κατάλληλη και να δίδεται στο σχολείο μέσα απο έναδομημένο πρόγραμμα, το οποίο να βασίζεται σε τεκμηρίωση (evidence-based) και να εστιάζει στηναπόκτηση κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων. Τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής μπορούν: α)να αυξήσουν την ικανότητα των μαθητών να δρούν με ασφάλεια όταν αντιμετωπίζουν προκλήσεις που τουςωθούν σε διακινδυνευμένη συμπεριφορά. β) να αυξήσουν την ικανότητα των μαθητών να αντισταθούν καινα διαχειριστούν την πίεση και τις κοινωνικές επιρροές και να μπορούν να λάβουν υπεύθυνες αποφάσεις γιατη δική τους ασφάλεια και την ασφάλεια των άλλων, γ) να αυξήσουν τις δεξιότητες λήψης απόφασης,αναζήτησης βοήθειας και επίλυσης προβλήματος. Η κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί πλέον διακριτήθεματική ενότητα που διδάσκεται στο Ελληνικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων οφείλουν ναέχουν γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να μπορούν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία της νέας αυτήςθεματικής ενότητας.

Αιτήσεις και κόστος συμμετοχής

Το κόστος του σεμιναρίου είναι 160 ευρώ.

Ενότητες
Αρχές σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Εκπαίδευση